Tips & Tricks για μοτοσυκλετιστές και μη!

Ξεκινάμε λοιπόν με την παρέα μας, Κυριακή πρωί, με γυαλισμένες τις μηχανές και  ντυμένοι σαν «αστακοί” με κρανη, δέρματα, μπότες, για μια βόλτα  στην εξοχή, σε άλλη πόλη για ουζάκι ή έτσι απλά για «μόστρα”. Γεμίζουμε ντεπόζιτα και ξεκινάμε μπουλούκι σαν γνήσιοι μηχανόβιοι (γελάτε σας βλέπω). Η ωραία αυτή εικόνα που χαράσεται σιγά σιγά στο μυαλό μας όμως μπορεί να χαλάσει από την παραμικρή λεπτομέρεια. Για να μην την πάθετε λοιπόν και πάρετε στον λαιμό σας και τους υπόλοιπους διαβάστε, μελετήστε, σκεφτείτε, απομνημονεύστε και κυρίως διαδώστε (γιατί είναι πιο σπαστικό όταν συμβαίνει σε άλλον και χαλάει η δική σου μέρα) μερικά από τα παρακάτω:

01. Τσέκαρε την  πίεση των ελαστικών κάθε βδομάδα. Είναι ο παράγοντας που επηρεάζει περισσότερο από οτιδήποτε τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας

02. Όταν περνάς  δίπλα από μποτιλιάρισμα, τα  μάτια σου στους μπροστινούς  τροχούς των αυτοκινήτων, όχι  στα ίδια τα αυτοκίνητα. Αν  πρόκειται να κάνουν καμιά βλακεία, θα δεις τον τροχό να κινείται ή να στρίβει

03. Αν μόλις  επιβίωσες από ένα tankslapping, πάτα  το μπροστινό φρένο μερικές  φορές για να βεβαιωθείς ότι  τα τακάκια δεν έχουν σπρώξει  τα πιστόνια προς τα μέσα. Θα  γλιτώσεις τις εκπλήξεις στο επόμενο φανάρι

04. Αν κολλήσεις  πίσω από λεωφορείο ή φορτηγό  στην κίνηση, προσπέρασέ το το  συντομότερο. Άσε απόσταση για  να μπορείς να δεις γύρω  του και πέρνα

05. Καθάριζε καλά  το κράνος. Βάλε σαμπουάν με  χλιαρό νερό και τρίψε καλά  το εσωτερικό. Θα τρίβεις τα μάτια σου με την μαυρίλα που θα βγει από εκεί μέσα. Άστο σε ευάερο μέρος για κάνα δυο μέρες να στεγνώσει (όχι πάνω σε καλοριφέρ)

06. Αν αντιμετωπίζεις  πρόβλημα να ακουμπήσεις γόνατο  στην άσφαλτο, βρες μια ήσυχη  πλατεία (με άσφαλτο κάτω, έτσι?), βάλε μια 4η και γύρνα λίγο να ζεστάνεις τα λάστιχα. Μετά, βγάλε τελείως τα οπίσθιά σου από τη σέλα και άπλωσε το αριστερό γόνατο όσο πάει. Σου ορκίζομαι ότι θα ακουμπήσει κάτω – απλά δώστου λίγο χρόνο

07. Βγες βόλτα  στην αγαπημένη σου διαδρομή  με βροχή. Προσπάθησε να επιταχύνεις, να φρενάρεις και να στρίψεις όσο πιο γρήγορα μπορείς. Θα μάθεις απίστευτα πράγματα για την μοτοσυκλέτα σου και για τις ικανότητές σου. Κι αν το πίσω χάσει πρόσφυση στιγμιαία, δεν έγινε και τίποτα. Δεν θα πιστεύεις το πόσο γρήγορα μπορείς να πας

08. Κράτα τη  νορμάλ εξάτμιση και ό,τι αλλάζεις  στην μοτοσυκλέτα σου. Τώρα  με τα ΚΤΕΟ, θα έχεις πρόβλημα  να περάσεις χωρίς τα πράγματα  «της μάνας του»

09. Αν πέσεις, χαλάρωσε. Εύκολο να το λες,  αλλά όσο περισσότερο χαλαρώσεις  και αφήσεις τα δέρματα να κάνουν τη δουλειά τους, τόσο λιγότερη ζημιά θα πάθεις – εκτός κι αν πήρες φτηνά δέρματα. Και μην προσπαθήσεις να σηκωθείς πριν σταματήσεις. Είναι δύσκολο το περπάτημα με 80 km/h

10. Ποτέ μη  φοράς full-face κράνος οδηγώντας  motard, Harley ή custom. Θα δείχνεις και εγώ να μην πω πως…

11. Αν κάτω  είναι βρεγμένα και πλησιάζεις  διασταύρωση, κοίτα αν βλέπεις  κάνα ουράνιο τόξο στην άσφαλτο  – αυτό είναι πετρέλαιο. Σε  στεγνό δρόμο, εμπιστέψου τη  μύτη σου – αν υπάρχει πετρέλαιο  τριγύρω, θα το μυρίσεις

12. Αν είσαι  κρυωμένος ή αλλεργικός και  ετοιμάζεσαι να φταρνιστείς μέσα  στο κράνος, σήκωσε αμέσως τη  ζελατίνα. Δεν θα γλιτώσεις το  χάλι μπροστά από το σαγόνι, αλλά τουλάχιστον δεν θα γεμίσεις  τη ζελατίνα με βρωμερά βακτήρια  που θα μείνουν εκεί για  μήνες

13. Σφίγγε καλά  την αντικλεπτική αλυσίδα γύρω  από τον τροχό, ούτως ώστε  να μην αφήνεις περιθώριο να  μπει εργαλείο ανάμεσα

14. Το καλοκαίρι,  βάλε ένα κομμάτι μαύρη ταινία  στο πάνω μέρος της ζελατίνας  του κράνους. Κόβει τις αντανακλάσεις  του ηλίου και δείχνει πολύ special

15. Ποτέ μη  βάζεις το αδιάβροχο μέσα από  τη μπότα. Μόλις αρχίσουν οι  καρέκλες, θα αρχίσουν να γεμίζουν  με παγωμένο νερό

16. Αν είσαι  συνεπιβάτης, βάλε τα χέρια  σου στο πίσω μέρος του ρεζερβουάρ. Στην επιτάχυνση, μπορείς να κρατηθείς  από τον οδηγό. Στο φρενάρισμα, βάλε κόντρα στο ντεπόζιτο. Έτσι, το κέντρο βάρους διατηρείται χαμηλά και βελτιώνει τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας

17. Αν πρόκειται  να αγοράσεις μεταχειρισμένο Supersport όπως ένα GSXR 1000 ή ένα R6, ψάξε  τις τάπες των λαδιών στο πλάι και από κάτω για σημάδια από τρύπες – που μαρτυρούν τις σφραγίδες τεχνικού ελέγχου και, συνεπώς, το αγωνιστικό παρελθόν της μοτοσυκλέτας. Επίσης, αν δεις γρατσουνιές στο πλαίσιο και τα καπάκια αλλά τα φαίρινγκ είναι άθικτα, άστο καλύτερα

18. Όταν καθαρίζεις το κράνος ή τη μοτοσυκλέτα από μυγάκια, βρέξε μερικά χαρτιά κουζίνας και άπλωσέ τα πάνω τους για 10 λεπτά. Έτσι θα παιδευτείς πολύ λιγότερο

19. Τα βράδια, βάζε πάντα την κουκούλα. Διατηρεί  τη μοτοσυκλέτα στεγνή και  δεν μαρτυρά την ταυτότητά  της στους κλέφτες. Η κουκούλα είναι το αμέσως καλύτερο που μπορεί να σου συμβεί μετά το κλειστό γκαράζ

20. Μια λεπτή  στρώση κρεμοσάπουνου στο εσωτερικό  της ζελατίνας του κράνους  είναι το καλύτερο αντιθαμπωτικό  όλων των εποχών

21. Αγόρασε μερικά tear-offs για το καλοκαίρι. Όταν το κράνος σου γεμίσει μυγάκια, τραβάς ένα και αποκτάς και πάλι οπτικό πεδίο. Έχουν την τάση να κάνουν λίγο θόρυβο, αλλά σε κάνουν να μοιάζεις με αγωνιζόμενο

22. Όταν οδηγείς,  έχε πάντα ένα δάχτυλο στο  φρένο. Σε μια κρίσιμη στιγμή, σου χαρίζει αρκετά πολύτιμα  κλάσματα του δευτερολέπτου

23. Αν έσπασες  κάνα κόκαλο την τελευταία  φορά που έπεσες, μην το παίζεις  αναβάτης GP και αρχίσεις να οδηγείς  μέσα σε 6 βδομάδες. Δώσε λίγο χρόνο στο κόκαλο να δέσει, διαφορετικά μπορεί να καταλήξεις με ένα πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα

24. Αν λάδωσες  την αλυσίδα σου, περίμενε κάνα  δυο ώρες πριν οδηγήσεις. Αν  ξεκινήσεις αμέσως, το μισό λάδι  θα βρεθεί πάνω στη ζάντα  και θα λερώσει την φρεσκοπλυμένη μοτοσυκλέτα σου

25. Ποτέ, μα ποτέ  μην πας ταξίδι με εξοπλισμό  που φοράς για πρώτη φορά. Κάθε  καινούργιο πράγμα χρειάζεται  κάποιο χρόνο για να «ανοίξει»,  και η διαδρομή Κομοτηνή-Θεσσαλονίκη  δεν είναι η καλύτερη για  να διαπιστώσεις ότι το καινούργιο κράνος σου προκαλεί ημικρανίες μετά από 15 λεπτά οδήγησης

26. Το καλοκαίρι,  μην οδηγείς με t-shirt, βερμούδα  και open-face κράνος. Θα εκπλαγείς  με το πόση βρωμιά καταλήγει  πάνω σου, ενώ η ξαφνική μπόρα  με 150 km/h πονάει όσο δεν φαντάζεσαι. Επιπλέον, η βερμούδα θα φουσκώσει σαν μπαλόνι – και αν δεν έχεις τα πόδια του Βαν Νταμ, θα δείχνεις πολύ γελοίος

27. Προς αναβάτες Scooter: Πάτα το πίσω φρένο μέσα  στη στροφή, ενώ κρατάς το γκάζι  ανοιχτό. Κάνει το scooter να κάθεται  καλύτερα στη στροφή και ανεβάζει τα χιλιόμετρα που κουβαλάς μέσα της

28. Αν μπλέξεις  σε καβγά και έχεις το κράνος  κοντά σου, μην πας να το  παίξεις Bruce Lee. Πιάσε το κράνος  από το λουρί και ρίχτο στο  σαγόνι του αντιπάλου με φόρα. Αν πετύχεις το στόχο σου,  τέρμα ο καβγάς

29. Αν παρκάρεις σε χώρο που έχει λάσπη κάτω, βάλτο με την όπισθεν. Είναι πιο εύκολο τώρα από το να προσπαθήσεις να το τραβήξεις μετά

30. Στο βρεγμένο, ξεκίνα να φρενάρεις με το  πίσω και μετά πάτα το μπροστά.  Έτσι, σταθεροποιείς τη μοτοσυκλέτα  και μειώνεις τις πιθανότητες να σου γλιστρήσει

31. Δέσε ένα  κομμάτι δέρμα στο φερμουάρ  του μπουφάν σου, ούτως ώστε  να μπορείς να το ανεβάσεις  φορώντας τα γάντια σου. Θα  με θυμηθείς στο επόμενο βενζινάδικο

32. Αν έχεις  μόλις αγκαλιάσει την άσφαλτο  εξ’ αιτίας ενός αυτοκινήτου,  για όνομα του Θεού, κάνε το πλέον λογικό (αν είσαι σε θέση) και ξάπλωσε τον οδηγό κάτω με μια γροθιά από γάντι με ενίσχυση carbon. Αν σε απειλήσει με μήνυση, πες ότι ήσουν ταραγμένος, μπερδεμένος, και νόμιζες ότι υπερασπιζόσουν τον εαυτό σου

33. Μην στεγνώνεις τα δέρματα στο καλοριφέρ. Θα μαζέψουν, θα «σπάσουν», και τα χρώματα θα χάσουν τη ζωντάνια τους. Όταν δε, προσπαθήσεις να τα ξαναβάλεις, θα ακουστεί ένα ηχηρό κροτάλισμα που θα σε στείλει για καινούργια φόρμα την επομένη

34. Έχε πάντα  κάτω από τη σέλα ένα κουτάκι προφυλακτικά για την περίπτωση που μείνεις από βενζίνη. Ένα προφυλακτικό χωρά με άνεση 2 λίτρα

35. Μην ακούς  αυτούς που λένε ότι αφαιρώντας  το φίλτρο αέρος κερδίζεις  5 με 10 άλογα. Είναι απίθανη μ@λ$κι@. Το μόνο που κερδίζεις είναι  μια τρύπα στις μεσαίες, τραγική απόκριση στο γκάζι και έναν κινητήρα που θα πεθάνει σε 5000 χιλιόμετρα

36. Μην τρέχεις  σε περιοχές με όριο 50 km/h. Είναι  βλακώδες, αντικοινωνικό, επικίνδυνο  και το μέρος με τις μεγαλύτερες  πιθανότητες να σε γράψουν

37. Μπορείς να  φρενάρεις με όλη σου τη δύναμη σε μια ανηφόρα, αλλά πρόσεχε πόση δύναμη βάζεις στην κατηφόρα – είναι πολύ πιθανό ότι θα μπλοκάρεις το μπροστινό, ειδικά αν μιλάμε για βρεγμένο

38. Προσοχή στα  αψεγάδιαστα αυτοκίνητα 20ετίας.  Κατά πάσα πιθανότητα, πίσω από  το τιμόνι τους βρίσκεται ένας 90χρονος τυφλός έτοιμος να κάνει αναστροφή

39. Έχε ένα  τσαλακωμένο κουτάκι Coca-Cola κάτω  από τη σέλα. Εκτελεί τέλεια  χρέη σταθερού εδάφους για  το σταντ όπου χρειαστεί

40. Το καλοκαίρι,  αποφύγετε τις συγκρούσεις με  το όχημα μπροστά από εσάς βάφοντας μαύρα τα πλαϊνά της ζελατίνας του κράνους, δημιουργώντας παρωπίδες. Έτσι, δεν θα πέφτει το βλέμμα σας σε στήθη και πισινούς που παρελαύνουν στο πεζοδρόμιο

41. Αν δείτε  πινακίδα «Η ταχύτητα ελέγχεται  με ραντάρ», τρέξτε όσο θέλετε. Μέχρι και οι μπάτσοι δεν είναι τόσο βλάκες να προειδοποιήσουν τους διερχόμενους για την παρουσία τους με μια μεγάλη μπλε ταμπέλα

42. Αν αγοράζετε  μοτοσυκλέτα από ιδιώτη, βεβαιωθείτε  ότι δεν χρωστάει ακόμα γραμμάτια,  τσεκάροντας τον αριθμό κυκλοφορίας  στο Υπουργείο

43. Να κοιτάς  πάντα εκεί που θες να πας,  και η μοτοσυκλέτα θα ακολουθήσει.  Είναι ένας από τους αρχαιότερους  κανόνες του μοτοσυκλετισμού.  Για παράδειγμα, αν βρεθείς σε  μια στροφή που κλείνει κι  άλλο και αισθανθείς τον πανικό  να σε κυριεύει, συγκεντρώσου στο να κοιτάς την έξοδο και ως δια μαγείας θα ακολουθήσεις τη σωστή πορεία

44. Ποτέ μην  οδηγείς πάνω από το όριό  σου όταν είσαι βόλτα με  παρέα. Είναι εύκολο να πέσεις  στην παγίδα, και το επόμενο  πράγμα που θα διαπιστώσεις  είναι ότι όλα πάνε στραβά. Αν πάνε γρήγορα για τις δυνατότητές σου, μείνε πίσω. Καλύτερα να σε περιπαίζουν που είσαι αργός παρά να πίνεις από καλαμάκι για τους επόμενους 8 μήνες

(τα tips είναι  από το περιοδικό T.W.O (Two Wheels Only) Μεγ. Βρετανίας)

Πηγή : http://www.ducatisti.gr

You May Also Like