Τεχνικός έλεγχος μοτοσυκλετών «ΚΤΕΔ»

Άρχισαν οι έλεγχοι…

Ο τεχνικός έλεγχος μοτοσυκλετών άρχισε δείλα δείλα με τις πρώτες προσκλήσεις να έχουν γίνει στην περιφέρεια Κορίνθου απο τον Ιανουάριο. Ακολούθησαν Ρόδος και Καρδίτσα ενώ απο τις 2 Μαϊου θα αρχίσουν οι διδικασίες και στην Βέροια.

Το μέτρο που έχει γίνει νόμος του κράτους απο το 2010 και αφορά τον τεχνικό έλεγχο δικύκλων στα  ΚΤΕΔ -μόνο ιδιωτικά θα είναι και όχι δημόσια- μετά από ιστορία δεκαετιών έχει αρχίσει σε ένα επίπεδο που θα μπορούσε να είναι πιλοτικό. Αφορά μόνο μοτοσυκλέτες άνω των 50 κυβικών, ενώ η εφαρμογή του και στα πενηντάρια θα αργήσει ακόμη περισσότερο, αφού δεν υπάρχει βάση δεδομένων για αυτά ακόμη.

Η επέκταση των ελέγχων σε άλλες περιφέρειες  της Ελλάδας  θα συνεχιστεί στο άμεσο μέλλον, αφού για να σταλούν προσκλήσεις για έλεγχο μιας μοτοσυκλέτας θα πρέπει να λειτουργεί  κέντρο τεχνικού ελέγχου στην περιφέρεια όπου ανήκει η διεύθυνση που αναγράφει η άδεια κυκλοφορίας. Να υπενθυμίσουμε ότι εάν δεν σταλεί ειδοποίηση τότε ο κάτοχος της μοτοσυκλέτας δεν έχει καμία υποχρέωση να πάει να του την ελέγξουν. Το αρμόδιο υπουργείο δεν έχει ακόμη προχωρήσει στην έκδοση της υπουργικής απόφασης με την οποία θα ορίζει το κόστος του τεχνικού έλεγχου για τις μοτοσυκλέτες, ούτε και το κόστος της έκδοσης κάρτας θορύβου όπως προβλέπεται. Αυτή θα είναι και ξεχωριστή διαδικασία με διαφορετικό κόστος το οποίο πληροφορίες εκτιμούν απο έξι έως δέκα ευρώ. Η εφαρμογή πάντως της θορυβομέτρησης δεν έχει ακόμη αρχίσει, έως τώρα, μέσα Απριλίου 2011. Σε επικοινωνία που είχαμε με το ΚΤΕΟ Κορίνθου ανέφεραν ότι η τιμή για τον έλεγχο είναι 35 ευρώ ανεξάρτητα απο κυβισμό ή άλλο χαρακτηριστικό, οπότε κάπου εκεί είναι λογικό να οριστεί μετά την υπουργική απόφαση. Εκεί θα οριστεί και το κόστος για τον επανέλεγχο εάν δεν τα καταφέρει στις εξετάσεις. Οι έλεγχοι που θα γίνονται θα αφορούν τομείς όπως ο θόρυβος, οι εκπεμπόμενοι ρύποι, τα φρένα και τα φώτα και λέγεται ότι θα διαρκούν μισή ώρα. Βέβαια οι έλεγχοι για ρωγμές στο πλαίσιο που προβλέπονται είναι μάλλον κάτι που δεν θα γίνεται. Υποχρέωση να περνούν απο έλεγχο έχουν οι καινούργιες μοτοσυκλέτες τέσσερα χρόνια μετά την έκδοση της πρώτης τους άδειας, ενώ ο περιοδικός έλεγχος θα είναι κάθε δύο χρόνια. Εντάξει για τα καινούργια έχουν καιρό, αλλά για τα παλιότερα πρέπει να αρχίσουν το ψάξιμο σε πατάρια και υπόγεια για τις εξατμίσεις της »μαμάς» και να τις δανείζουμε ο ένας στον άλλον για το πέρασμα από το ΚΤΕΔ.

 

πηγή: περιοδικό MOTO

You May Also Like