Παιχνίδι με τον θάνατο…

Σοκάρουν τα στοιχεία για τα τροχαία ατυχήματα με την εμπλοκή δικυκλιστών στη χώρα μας. Το 80% των θανάτων οφείλεται σε κρανιοεγκεφαλική κάκωση. Το 25% αποφεύγει να φορά κράνος. Επιμένει η κυβέρνηση να μην μειώνει τον ΦΠΑ για την αγορά τους

Συγκλονίζουν τα στοιχεία για τις επιπτώσεις της μη χρήσης κράνους από τους δικυκλιστές, την ώρα που η κυβέρνηση αρνείται να μειώσει τον ΦΠΑ για την αγορά τους, που σήμερα φτάνει το 23%.

Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί μοτοσυκλέτας πρέπει να πληρώσουν 300 ευρώ για να αγοράσουν ένα ασφαλές επώνυμο κράνος, κάτι που αποφεύγουν.

Σύμφωνα με μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που παρουσίασε ο υφυπουργός Υποδομών Σ. Βούγιας, 80% των θανάτων των δικυκλιστών, που έχουν εμπλακεί σε τροχαίο είναι αποτέλεσμα κρανιοεγκεφαλικής κάκωσης.

Οι δε δικυκλιστές που δεν χρησιμοποιούν κράνος αντιμετωπίζουν διπλάσιες πιθανότητες να υποστούν κρανιοεγκεφαλική κάκωση.

Όπως προκύπτει από τη μελέτη, το 1/3 των τροχαίων ατυχημάτων, που γίνονται στην Ελλάδα, αφορά δικυκλιστές, ενώ 25% των οδηγών δε φορούν κράνος.

Το ποσοστό για το αστικό δίκτυο ανέρχεται σε 27%, ενώ εμφανίζεται σημαντικά μειωμένο στο υπεραστικό δίκτυο, όπου καταγράφεται μη χρήση κράνους για 4% των δικυκλιστών.

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το ποσοστό της συγκεκριμένης παράβασης ανέρχεται σε 30% μεταξύ των γυναικών οδηγών δικύκλων.

Ανησυχητικά είναι τα στοιχεία για τους συνεπιβάτες δικύκλων, καθώς περισσότεροι από τους μισούς (54%) και ιδίως γυναίκες, δεν φορούν κράνος.

Είναι, επίσης, χαρακτηριστικό ότι αυξημένο ποσοστό χρήσης κράνους από τους οδηγούς δικύκλων παρατηρείται κατά τις καθημερινές και τις πρωινές ώρες (10 π.μ. – 2 μ.μ.) και το Σαββάτο τις μεσημεριανές ώρες (4 μ.μ. – 6 μ.μ.), όταν είναι εντονότερη η αστυνόμευση.

Ενθαρρυντικό, πάντως, είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, για τα έτη 2009 – 2010 υπάρχει μείωση των επικίνδυνων παραβάσεων, που αφορούν στη μη χρήση κράνους κατά 34,3%.

Ο υφυπουργός επανέλαβε ότι η Οδική Ασφάλεια αποτελεί μείζον παγκόσμιο κοινωνικό θέμα, ειδικά για την Ευρώπη μάστιγα με τεράστιες κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις. Το 2009 περισσότεροι από 35.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τουλάχιστον 1.500.000 άτομα τραυματίστηκαν.

Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα έντονο, δεδομένου ότι κάθε χρόνο χάνονται στην άσφαλτο περίπου 1.300 ανθρώπινες ζωές, ενώ το κοινωνικοοικονομικό κόστος των τροχαίων ατυχημάτων εκτιμάται σε πάνω από 5 δισ. € ετησίως.

You May Also Like