Θέλεις να αλλάξεις μηχανή;

Τι τσεκάρουμε όταν θέλουμε να αγοράσουμε μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα!

Ήρθε ο καιρός να αλλάξουμε μηχανή, είναι καλό επειδή δεν μπορείς να κουβαλάς τον μηχανικό μαζί σου για να ελέγχετε μηχανές, καλο θα ήταν να ξέρεις κάποια βασικά πράγματα. Τα στοιχεία που σας παρουσιάζει toGARAZ.GR δεν είναι ο κανόνας. Είναι κάποιες προτάσεις. Τι δεν πρέπει να ξεχάσεις όταν πηγαίνεις να αγοράσεις, να τσεκάρεις μια μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα…

1) Εξωτερική εμφάνιση: Κοιτάζουμε συνολικά την εξωτερική εμφάνιση της μοτοσικλέτας. Οι μικρογρατζουνιές είναι απόλυτα φυσιολογικές. Αυτό που πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα είναι για σημάδια πτώσης. Αν διαπιστώσουμε ότι τα σημεία που βρίσκουν πρώτα σε πτώση είναι γρατσουνισμένα ή αλλαγμένα κάτι δεν πάει καλά. Σημεία που προδίδουν πτώση είναι: Φλας, Γκριπ, Μανέτες, Μαρσπιέδες, Λεβιες ταχυτήτων, καπάκια κινητήρα. Επίσης αυτοκόλλητα σε περίεργα μέρη ή γενικά αυτοκόλλητα……ή ακόμα και η έλλειψη των αυτοκόλλητων του μοντέλου δεν είναι ότι καλύτερο.

2) Εσωτερικά: Κοιτάμε αυτά που μπορούν να γίνουν αντιληπτά με την πρώτη ματιά. Πατέντες κάτω από την σέλα ή μέσα από το φέρινγκ, βίδες που χάλασε το κεφαλάκι τους δεν είναι και ότι το καλύτερο.

3) Κινητήρας: Το δυσκολότερο σημείο αξιολόγησης, αλλά και το πιο σημαντικό.Ξεκινάμε λέγοντας τον πωλητή να βάλει μπρος τον κινητήρα. Περιμένουμε να ζεσταθεί καλά και τραβάμε δυο –τρεις καλές γκαζιές βάζοντας το χέρι στην εξάτμιση. Αν αρχίσουν να φεύγουν διάφορα κομμάτια μέσα από την εξάτμιση, έχουμε θέμα. Επίσης αν δούμε καπνό, πρόβλημα. Δεν πρέπει να μπερδεύουμε τον καπνό με τους υδρατμούς γι’ αυτό την αφήνουμε να ζεσταθεί καλά. Αν ακούσουμε περίεργους(μεταλλικούς) θορύβους ή διαπιστώσουμε αρρυθμία στο ρελαντί, την κάνουμε με ελαφρά.

4) Βόλτα τη μηχανή: Στη βόλτα ελέγχουμε: σασμάν αν οι ταχύτητες κουμπώνουν καλά, τιμόνι (αν είναι ίσιο, και αν τραβάει η μηχανή πουθενά), τροχούς/ Αναρτήσεις (αν κουνάει, και αν δεν έχει σωστή επαναφορά η ανάρτηση), Φρένα.

5) Έλεγχος αναλώσιμων και λοιπών περιφερειακών: Δισκόπλακες / τακάκια(η δισκόπλακα πρέπει να μην έχει πολλές χαρακιές και τα τακάκια να μην είναι φλούδες γιατί η αντικατάσταση τους σημαίνει λεφτάκια) .Έτσι μπορούμε να καταλάβουμε και τα χιλιόμετρα της μηχανής. Wink Αλυσογράναζα: (εδώ μπορούμε να διαπιστώσουμε και το πόσο επιμελής ήταν ο προηγούμενος κάτοχος. Πάντως και εδώ η αντικατάσταση σημαίνει χρήματα).

Λάστιχα. Κατά 90 % θα είναι άχρηστα(είτε λόγο γόμας, είτε λόγο ημερομηνίας θα έχουν ξεραθεί) Υπολογίστε τα εξαρχής σαν έξοδο και αν ο πωλητής τα έχει φρεσκοαλλαγμένα το θεωρούμε το bonus. Cheesy

Ηλεκτρικά. Ένας απλός έλεγχος για το αν δουλεύουν τα φώτα, τα φλας, διακόπτες, λυχνίες κλπ κρίνεται επιβεβλημένος . Αν κάτι δεν δουλεύει καλά μπορεί να σημαίνει από μια απλή αλλαγή λάμπας….. έως……
Εξάτμιση. Σκουριές ή/ και μαυρίλες στην απόληξη.

Πηγή: Transalp Forum

You May Also Like