ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΡΑΝΟΥΣ

Mythoi_pragmatikotita_Kranh_original

Όταν κάποιος πρόκειται να αγοράσει ένα καινούργιο κράνος υπάρχουν κάποια στοιχεία που λαμβάνονται υπόψη για την τελική επιλογή.

1) Πρώτα απ όλα πρέπει να αποφασισθεί το είδος του κράνους που ταιριάζει στις ανάγκες του χρήστη. Υπάρχουν διάφορα είδη κρανών για μοτοσικλετιστές. Αυτά είναι:

Full Face, κράνη κλειστά με κινούμενη ζελατίνα.
Modular ή Flip Up ή ανοιγόμενα, στα οποία κινείται όλο τo μπροστινό τμήμα, μαζί με την ζελατίνα.
Πολυμορφικά, κράνη που κάποια κομμάτια τους από το μπροστινό τμήμα μπορούν να αφαιρούνται, όπως και η ζελατίνα.
Jet, κράνη που λείπει τελείως το μπροστινό τμήμα και μπορεί να διαθέτουν ζελατίνα ή να μη διαθέτουν

Η ασφάλεια που παρέχουν στον χρήστη τα ανωτέρω κράνη μειώνεται ακολουθώντας την σειρά που φαίνεται παραπάνω.

Off Road, κράνη για χρήση εκτός δρόμου (enduro `η cross). Είναι full face κράνη με ιδιαίτερο σχήμα και συνήθως χωρίς ζελατίνα.

2) Το βασικότερο κριτήριο για την αγορά κάποιου κράνους είναι να πληρεί της προδιαγραφές ασφάλειας. Πάντα να ρωτάτε αν το κρανος εχει προδιαγραφες ασφαλειας (ECE 22.05) και ειδικά στα φθηνά κράνη τα οποία πιθανόν δεν καλύπτουν όλες τις προδιαγραφές αλλά απλά είναι εγκεκριμένα από την χώρα παραγωγής τους (Ε1 Γερμανία Ε2 Γαλλία Ε3 Ιταλία κοκ)

Προσεξτε / ρωτήστε το κέλυφος από τι υλικό είναι φτιαγμένο.

Tο κέλυφος του κράνους συνήθως είναι φτιαγμένο από μίξη πολυκαρμπονάτου, από fiberglass, ή από μίξη διάφορων άλλων υλικών όπως carbon (ανθρακονήματα) και kevlar.

Τα κράνη από fiberglass συνήθως έχουν πολύ μεγάλη αντοχή σε δυνατή πρόσκρουση και το υλικό παραμένει αναλλοίωτο για πολλά χρόνια, όπως επίσης και τα carbon

Το πολυκαρμπονατο είναι συνήθως γεροφτιαγμένο αλλά όχι για πολλά χρόνια και το βάρος του είναι κάπου στην μέση και προς τα πάνω των συνηθισμένων γραμμαρίων που έχουν τα κράνη.

Τα carbon είναι σαφέστατα τα πιο ελαφριά.

3) Επίσης βασικότατο κριτήριο είναι η σωστή εφαρμογή στο κεφάλι μας.

Κατά την επιλογή ενός κράνους πρέπει να ξέρετε ότι πέρα από τον συντελεστή ασφαλείας που πρέπει να παρέχει το κράνος, ένας εξίσου σημαντικός παράγοντας είναι η άνεση που προσφέρει.

Δεν πρέπει να μας πιέζει στην περιφέρεια του κεφαλιού μας (αυτήν που περνάει από το ύψος του μετώπου), απλά να εφαρμόζει χωρίς κενά.

Όταν λοιπόν δοκιμάζετε ένα κράνος σε κάποιο κατάστημα, φροντίστε να το αφήσετε στο κεφάλι σας για τουλάχιστον 5 λεπτά, πριν το βγάλετε και εστιάστε την προσοχή σας στο αν σας ενοχλεί έστω και λίγο σε κάποιο σημείο του κεφαλιού σας

Αφού περάσει αυτός ο χρόνος, βγάλτε το κράνος και κοιταχτείτε σε ένα καθρέφτη για τυχόν κόκκινα σημάδια στο πρόσωπο σας. Αν υπάρχουν καλό είναι να το προσέξετε.

Η πίεση στα μάγουλα ΠΡΕΠΕΙ να υπάρχει και είναι το μόνο σημείο που μετά από μικρή χρήση θα ¨φορμάρει¨ σωστά.

επίσης το εσωτερικό πρέπει να είναι από ύφασμα καλής ποιότητας και υποαλλεργικο.

(Θυμηθείτε…δεν ταιριάζουν όλες οι μάρκες κρανών στο κεφάλι μας, γι αυτό μην αγοράσετε την καλύτερη μάρκα αν δεν ¨κάθεται¨ σωστά στο κεφάλι σας.)

ΕΝΑΣ ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΚΑΛΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

α)Μετρήστε την περιφέρεια του κεφαλιού σας με μια μεζούρα.

β)Αντιστοιχείστε το αποτέλεσμα της μέτρησης με το συγκεκριμένο μέγεθος κράνους και φορέστε το.

Τα μεγέθη κρανών που υπάρχουν και οι αντίστοιχες περίμετροι κεφαλής είναι:

XS αντιστοιχεί σε περίμετρο κεφαλής 53-54 cm
S αντιστοιχεί σε περίμετρο κεφαλής 55-56 cm
M αντιστοιχεί σε περίμετρο κεφαλής 57-58 cm
L αντιστοιχεί σε περίμετρο κεφαλής 59-60 cm
XL αντιστοιχεί σε περίμετρο κεφαλής 61-62 cm
XXL αντιστοιχεί σε περίμετρο κεφαλής 63-64 cm

Με αυτήν την μέτρηση μπορείτε να βρείτε το μέγεθος που φοράτε. Όμως στα κράνη υπάρχουν διαφορές στο πάχος της επένδυσης και στο εσωτερικό σχήμα. Έτσι ο καλύτερος τρόπος είναι η δοκιμή του κράνους.

γ)Το κράνος πρέπει να είναι σφιχτό στο κεφάλι σας αλλά ταυτοχρόνως και άνετο.

δ)Προσπαθήστε να βάλετε ένα δάχτυλο ανάμεσα στο μέτωπο σας και στο κράνος. To σωστό είναι να MHN μπορείτε να το κάνετε.

ε)Δοκιμάστε να περιστρέψετε το κεφάλι μέσα στο κράνος, κρατώντας το καλά με τα χέρια σας ή κουνήστε το κεφάλι σας δεξιά αριστερά. Το κράνος δεν πρέπει να κουνιέται ανεξέλεγκτα.

ζ)Δοκιμάστε να βγάλετε το κράνος από το κεφάλι σας έχοντας το δεμένο, τραβώντας το από το πίσω μέρος.

η)Δοκιμάστε να φορέσετε γυαλιά(αν δεν χρησιμοποιείτε οράσεως, σίγουρα θα χρησιμοποιήσετε ηλίου). Pρέπει να υπάρχει ο αντίστοιχος χώρος ώστε τα μπράτσα των γυαλιών να μην σας ενοχλούν.

Aπό δω και κάτω ξεκινούν κάποιες λεπτομέρειες οι οποίες συχνά μας διαφεύγουν όταν φτάνουμε στο σημείο να πούμε «αυτό το αγοράζω…μ αρέσει.»

4) Προσέξτε καλά την εφαρμογή της ζελατίνας κατά το κλείσιμο. Η αεροστεγής εφαρμογή της δεν θα επιτρέπει θορύβους από τον στροβιλισμό του αέρα και την είσοδο νερού κατά την οδήγηση σε βροχή. Καλό θα είναι η φλάντζα ή τσιμούχα (όπως θέλετε πέστε το) στην οποία πατάει η ζελατίνα κατά το κλείσιμο να μην είναι από πλαστικό αλλά λαστιχένια καθ όλη την περιφέρεια της.

H ζελατίνα επίσης πρέπει να είναι αντιχαρακτικη (όσο γίνεται αυτό) και ειδικά αντιθαμβωτική.

Η εύκολη αφαίρεση της χωρίς εργαλεία είναι προσόν.

5) Το σύστημα εξαερισμού (κοινώς αεραγωγοί).

Αυτό που θα πρέπει να κοιταξετε είναι όταν τους κλείνετε να κλείνουν καλά, γιατί σε διαφορετική περίπτωση και ειδικά σε μια δυνατή βροχή θα το μετανιώσετε οικτρά που δεν το προσέξατε. Αποφύγετε τα κράνη με μεγάλους μετωπικούς αεραγωγούς…μόνο φασαρία προσθέτουν (και νερά αν δεν εφαρμόζουν σωστά).

Οι αεραγωγοί της ζελατίνας (αυτοί μπροστά από την μύτη μας)παίζουν ίσως τον σημαντικότερο ρόλο και αυτό γιατί είναι αυτοί που δεν θα αφήνουν την ζελατίνα να θολώσει τις βροχερές μέρες, αλλά και αυτοί που δημιουργούν τον μεγαλύτερο θόρυβο. Φροντίστε λοιπόν να είναι απλοί χωρίς πολλά φρου φρου κι αρώματα (και να κλείνουν καλά όπως είπαμε).

Ο αεραγωγός κορυφής είναι αυτός που θα μας κρατάει το κεφάλι μας δροσερό τους ζεστούς μήνες. Δεν θορυβεί ιδιαίτερα αλλά κι αυτός όταν χρειαστεί θα πρέπει να κλείνει καλά.

6) Αν είναι δυνατόν αγοράστε ένα κράνος με αφαιρούμενο εσωτερικό.

Θα το εκτιμήσετε όταν θα χρειαστεί να πλύνετε το κράνος σας και αν χρειαστείτε ανταλλακτικά μαξιλαράκια.

7) Προσέξτε πολύ το τελείωμα του εσωτερικού στο κάτω μέρος του κράνους το οποίο πρέπει να είναι επενδυμένο με πλαστικό κι όχι να είναι συνεχεία του υφάσματος του εσωτερικού, γιατί τις βροχερές μέρες το νερό που θα ¨γλύφει¨ και θα κυλάει προς τα κάτω, θα μουσκέψει πανεύκολα αυτό το σημείο.

8 ) Καλό θα είναι το κράνος να έχει στάνταρ ή προαιρετικά επιρηνιο και υποσιάγωνο.
Θα τα εκτιμήσετε δεόντως με τα κρύα. Επίσης το υποσιάγωνο βοηθά στην μείωση του θορύβου και το επιρήνιο στη μείωση του θαμπώματος της ζελατίνας

9) Το κλείσιμο στο λουράκι είναι σημαντικό
Τα αγωνιστικού τύπου (Double D rings) είναι πιο μπελαλίδικα κατά το δέσιμο / λύσιμο, αλλά πιο ασφαλή! Επίσης προσέξτε το εσωτερικό των λουριών να είναι από μαλακό υλικό κι όχι από πλαστικό το οποίο θα προκαλέσει ερεθισμούς στο σημείο επαφής του με το ευαίσθητο δέρμα του λαιμού μας.
Οταν φοράτε το κράνος σας φροντίστε να έχετε ΠΑΝΤΑ δεμένο το λουράκι του!

10)Προσέξτε καλά την ποιότητα βαφής για να μην μετανοιώσετε μετά που θα έχετε ένα καινούριο «μαδημένο» κράνος.
Πηγη: Tmaxclub.gr

You May Also Like