Σύλλογος Μοτοσυκλετιστών Λευκάδας

Τι πρεπει να ξερουμε για το κρανος

Τι πρεπει να ξερουμε για το κρανος που θα αγορασουμε…πριν το αγορασουμε. Ταιριαζει σωστα στο κεφαλι μας?

• Το βασικοτερο κριτιριο για την αγορα καποιου κρανους ειναι να πληρει της προδιαγραφες ασφαλειας. Παντα να ρωτατε αν το κρανος εχει τις τελευταιες προδιαγραφες ασφαλειας (με τα σημερινα δεδομενα τις προδιαγραφες ECE 22.05) και ειδικα στα φθηνα κρανη τα οποια πιθανον δεν καλυπτουν ολες τις προδιαγραφες αλλα απλα ειναι εγκεκριμενα απο την χωρα παραγωγης τους (Ε1 Γερμανια Ε2 Γαλλια Ε3 Ιταλια κοκ) για κυκλοφορια και πωληση. (Τωρα τελευταια μαλιστα εχω δει κρανη που πουλουνται σε καποια καταστηματα των 30 ευρω που γραφουν πως πληρουν τις προδιαγραφες ECE.2205!!!! Aν ειναι δυνατον δηλαδη!!!

Αν αυτα τα κρανη πληρουν τις αυστηροτατες προδιαγραφες γιατι εμεις παμε και δινουμε ενα σκασμο Ευρω για ενα επωνυμο κρανος???

Δεν μπορει…κατι συμβαινει με αυτα και το κρατος ως συνηθως κοιμαται τον υπνο του δικαιου,αντι να ξεκεφαλιασει αυτους που τα εισαγουν και μαλιστα ψευδωνται για τις προδιαγραφες τους.

Αυτο μαλιστα λεγεται εξαπατηση του καταναλωτη και σηκωνει μεγαλα προστιμα…αλλα ειπαμε στο Βιλαμπαχαλο που λεγεται Ελλαδα ζουμε!!!

Μετα την παρενθεση συνεχιζω….

Προσεξτε/ρωτηστε το κελυφος απο τι υλικο ειναι φτιαγμενο.

Tο κελυφος του κρανους συνηθως ειναι φτιαγμενο απο μιξη πολυκαρμπονατου,απο fiberglass,ή απο μιξη διαφορων αλλων υλικων οπως carbon (ανθρακονηματα) και kevlar.

Τα κρανη απο fiberglass συνηθως εχουν πολυ μεγαλη αντοχη σε δυνατη προσκρουση και το υλικο παραμενει αναλειωτο για πολλα χρονια,οπως επισης και τα carbon

Το πολυκαρμπονατο ειναι συνηθως γεροφτιαγμενο αλλα οχι για πολλα χρονια και το βαρος του ειναι καπου στον μεσο ορο και πανω.

Τα fiber, carbon ειναι σαφεστατα ποιο ελαφρια και ισως τα ποιο ελαφρια κρανη.

• Το δευτερο βασικοτατο κριτιριο ειναι η σωστη εφαρμογη στο κεφαλι μας.

Kατα την επιλογη ενος κρανους πρεπει να ξερετε οτι περα απο τον συντελεστη ασφαλειας που πρεπει να παρεχει το κρανος,ενας εξισου σημαντικος παραγοντας ειναι η ανεση που προσφερει αυτο.

Δεν πρεπει να μας πιεζει(απλα να εφαρμοζει χωρις κενα) στην περιφερεια του κεφαλιου μας, αυτην που περναει απο το υψος του μετωπου.

Οταν λοιπον δοκιμαζετε ενα κρανος σε καποιο καταστημα, φροντιστε να το αφησετε στο κεφαλι σας για τουλαχιστον 5 λεπτα,πριν το βγαλετε και εστιαστε την προσοχη σας στο αν σας ενοχλει εστω και λιγο σε καποιο σημειο του κεφαλιου σας

Αφου περασει αυτος ο χρονος, βγαλτε το κρανος και κοιταχτειτε σε ενα καθρεφτη για τυχον κοκκινα σημαδια στο προσωπο σας. Αν υπαρχουν καλο ειναι να το προσεξετε.

Η πιεση στα μαγουλα ΠΡΕΠΕΙ να υπαρχει και ειναι το μονο σημειο που μετα απο μικρη χρηση θα ¨φορμαρει¨ σωστα.

Επισης το εσωτερικο πρεπει να ειναι απο υφασμα καλης ποιοτητας και υποαλλεργικο.

(Θυμηθειτε…δεν ταιριαζουν ολες οι μαρκες κρανων στο κεφαλι μας,γι αυτο μην αγορασετε την καλυτερη μαρκα αν δεν ¨καθεται¨ σωστα στο κεφαλι σας.)

πηγή: www.motoferes.gr